Mobilkommunikációs képzést indít a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) a Magyar Telekom támogatásával. A négy féléves képzésre kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgatók jelentkezhetnek. A kurzusokon  a hallgatók a mobilkommunikációval, a közösségi médiával, az információs társadalommal és a tartalomszolgáltatással ismerkedhetnek meg – írja a SzegedCafé.

A képzés második évében a hallgatók a munkaerőpiacon közvetlen előnyt jelentő ismeretekhez és tapasztalatokhoz jutnak az újmédiás marketingeszközökről, a startupok lehetőségeiről, valamint mobilalkalmazás – tervezésében is részt vesznek.

A képzésben nemcsak a szegedi kommunikáció szak oktatói, hanem a Magyar Telekom, a POSSIBLE magyarországi irodájaként működő a CarnationGroup, a Kirowski Isobar, a HVG és az SZTE Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoportjának szakemberei is részt vesznek majd.

okostelefon.jpg

Szegeden nem ez az első alkalom, amikor végre megjelenik a kommunikációs szektor támogatása az egyetem kommunikáció szakja mellett. Korábban mi is örvendeztünk azon, hogy egy kommszakos hallgatót díjazott a T-csoport. A mobilkommunikációs képzés sem idegen az egyetemtől: már évek óta fut a Bevezetés a mobilkommunikációba” c. kurzus, amelyen szerteágazó betekintést kaphatnak az érdeklődő – nem csak kommunikáció szakos  hallgatók a mobilkommunikáció újdonságaiba.

Ez az új kezdeményezés azonban ezen a kezdetiségen jóval túl mutat, hiszen kvázi szakiránnyá szervezi a közösségi média és a mobilkommunikáció tanítását. A szegediek vállalása nemcsak azért kiemelkedő, mert első és egyedülálló az országban, hanem azért is, mert végre bevállalta egy kommunikáció szak, hogy nyit a legújabb trendek felé. Mert persze, fontos a sajtóműfajok tanítása, fontos az, hogy egy-egy hallgató megismerkedjen a tradicionális médiumokkal – printlapok, rádió, tévé – valamint képben legyen az online portálok világában is, de hatalmas hiba lenne elmenni a zsebünkbe bújt számítógépek és a beléjük zárt internet mellett.

Arról nem is beszélve, hogy a kommunikáció- és médiatudomány szakok finanszírozásából jóformán kihátrált az állam, így egyrészt egyre sürgetőbb a valódi, piacképes és használható tudás átadása, és nem utolsó sorban pontosan az állam kivonulása óta értékelődik fel a kommunikációs szektor támogató megjelenése egy-egy hasonló képzés mellett. Igény mindkettőre van.