Közeledik a karácsonyi nagybevásárlás és jól jönne egy rövid távú munka? Állást ajánlanál az ünnepi időszakra, de nem tudod, hol kereshetsz a legkönnyebben? Az amerikaiak idén a Facebookon fognak szétnézni, miért ne tehetnénk mi is ezt? Számos vállalat felismerte a közösségi médiában rejlő lehetőséget és a munkaközvetítő oldalaktól átpártoltak a Facebookhoz és a Twitterhez.

A CareerBuilder felmérése szerint Amerikában a kiskereskedők 43 százaléka keres idén időszakos munkaerőt, ráadásul kreatívabban, mint ahogy azt eddig tették. A szokványos, karrier oldalakra feltöltött hirdetések helyett inkább a közösségi médián kezdenek toborozni.

hvbnvbn.jpg

Megkülönböztetés

Arról ugyan, hogy az ilyen jellegű hirdetések mennyire lesznek sikeresek, vagy hogy egyáltalán felül tudják-e múlni a hagyományos karrieroldalak hatékonyságát még nincsenek adatok, viszont a módszer több szempontból is ígéretesnek tűnik. Egyrészt azért, mert a közösségi médiás hirdetés képes elköteleződést kiváltani a márka felé. A szervezet arculata is világosan és kreatívan kommunikálható és maga az állásajánlat is kötetlenebbül és egyedi módon fogalmazható meg, nem kell egy gyűjtőoldal előírásaihoz alkalmazkodni. Ráadásul a hirdetés sem veszik el a hasonló jellegű ajánlatok között.

A fiatal pályázóknak külön szimpatikus lehet a facebookos álláshirdetés, mert ez eleve közvetíti a vállalat fogékonyságát az új módszerekre, arról már nem is beszélve, hogy a közösségi oldalak előtt általában több időt töltünk, mint az álláskereső oldalak előtt. Napközben szinte folyamatosan figyeljük a posztokat, így kevesebb idő alatt több lehetséges jelölthöz jut el az üzenet. Ezeket egybe véve már nem tűnik rossznak a közösségi médiás álláskeresés gondolata.

Ennek is van hátránya

Legalábbis a hirdetők oldaláról biztosan. Bármennyire is egyszerű egy Facebook hirdetést létrehozni és bármekkora szabadságot is enged, mégiscsak alapos munkát igényel az összeállítása. Ami a legnagyobb előnye az egyben a legnagyobb hátránya is: az üzenet túl sok emberhez jut el, akiknek egy része nem alkalmas a munkára, vagy egyszerűen nem illik a cég profiljába vagy elvárásaihoz. Ez persze a hagyományos hirdetések esetében is így van, de a Facebookon sokkal több a mellélövések száma. Ezért nagyon fontos a hirdetés szövegének precíz megfogalmazása és a célcsoport hangsúlyozása, hogy az már első körben is azokat szólítsa meg, akik valószínűleg passzolnának a munkahelyi kultúrába.

jhfgnjhfnjhf jhg.jpg

Mi a helyzet Magyarországon?

Az állásközvetítő cégek már régóta elsősorban a Facebookot használják hirdetésre. Az álláskereső néhány órával a hirdetés közzététele után már be is töltheti az állást. Nem ritka az sem, hogy hirtelen megüresedés esetén alkalmi munkákat néhány órával a kezdés előtt hirdetnek meg, többségében pillanatok alatt be is telnek. A tendencia azt mutatja, hogy a rendszer jól működik, a vállalatok azonban mégsem tértek át erre a módszerre, többségében még mindig gyűjtőoldalakon és honlapokon teszik közzé az ajánlatokat. Ha olvassa cikkünket álláshirdető: érdemes elkezdeni!

/Fotó 12/