Elkészült a Magyar Instagram Körkép, amelyből kiderül, hogy a magyarok hogyan használják az oldalt. Egyre több hazai márka és reklám jelenik meg a felületen, de a nőket inkább mások szelfijei bosszantják. A hashtagek közül csak minden tizedik magyar: a #budapest és a #hungary van a legnépszerűbbek között.

Bár Magyarországon még mindig a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal, az Instagramot is egyre többen használják. Minél több az aktív felhasználó, annál valószínűbb, hogy a hazai márkák is özönleni kezdenek. A Crane kommunikációs ügynökség felmérést végzett a magyarok Instagram-használati szokásairól, hogy ezzel segítse a márkák tudatos kommunikációját az oldalon. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, a nem reprezentatív felmérésben 1350-en vettek részt.

insta1.jpg

Ritkán posztolunk, de minden nap felnézünk

A megkérdezettek 89 százaléka naponta ránéz az Instagram-falára, de tartalmat felük csak hetente, minden ötödik ember pedig havonta posztol. A tinédzserek leggyakrabban szelfiket, barátaikkal közös képeket és kajafotókat töltenek fel, míg a 20 felettieket inkább a várost vagy a természetet fotózzák. Videós tartalmakat a 36 éven felüliek osztanak meg a legszívesebben. A válaszadók fele találkozott már reklámmal az Instagramon, de nem mindenkit a promóció zavar igazán.

Míg a férfiak a reklámoktól irtóznak, a 26-35 éveseket a gyermekfotók irritálják, a nőket pedig a szelfik. Persze csak a másoké, mert a válaszadók közel 70 százaléka szokott szelfit feltölteni. A szelfi mára külön műfajjá nőtte ki magát, így hashtag formájában már alig találkozunk vele. Ezekhez a posztokhoz inkább olyan hangulatfestő szavakat társítunk, mint a #love, #friend, #happy”. A leggyakrabban használt hashtagek közül csak minden tizedik magyar nyelvű: a legnépszerűbb hashtagek között van a #budapest és a #hungary.

 

insta.jpg

Palvin Barbi az Instán is menő

A magyar instagramozók barátaikon kívül vonzó képeket posztoló idegeneket és hírességeket, illetve kedvenc márkáik követik szívesen. A magyar sztárok közül Palvin Barbi és Dukai Regina a legkedveltebbek, a férfiakat Berki Krisztián képviseli az élen.  A márkák közül a Sugarbird, a BP Clothing/Shop és a Pöttyös a legnépszerűbb. A Túró Rudinak viszont még mindig jóval több követője van a Facebookon: 870 ezer lájk a hatezer Insta-követővel szemben. Boroznaki Gergő, a kutatás vezetője szerint az aktív felhasználók fele már sokkal érdekesebbnek tartja az Instagramot, mint a Facebookot, ami egy fontos üzenet a márkák felé. Az Instagramon egyelőre nem jellemző az agresszív rajongó- és like-gyűjtés, így a kreatív és jó tartalmakon múlik, hogy kit kezdünk el követni.

A kutatási eredményekről beszámoló e-könyv elérhető itt.

Képek forrása: Crane