A céges Facebook-bejegyzések 27 százaléka szponzorált poszt. Egyre inkább szükségessé válik a sikeres jelenléthez, hogy kiemeljük a bejegyzéseinket (boosted post). Így tartalmaink még több emberhez juthatnak el, és könnyebben megtérül a tartalomba fektetett energia. Jöjjön pár tipp, hogyan tegyük hatékonyabbá a közösségi médiás jelenlétünket.

fingers.jpg

Forrás: customersrock.net

A Socialbakers (SB) állítása szerint ma már a Facebookra kerülő céges posztok 27 százaléka szponzorált és a cégek 72 százaléka fizet azért, hogy elérje a potenciális és leghűségesebb vásárlóit. Ez kiélezi a helyzetet a cégek között a közösségi médiás jelenlétben is, hiszen amelyik cég nem költ, vagy nem használja hatékonyan a felületet, könnyen lemaradhat versenytársaival szemben.

Komoly problémát okozhat az is, ha a közösségi médiáért felelős marketingesek, menedzserek vagy az ügynökség – akár egy rossz brief vagy a gyenge kommunikáció miatt – nem megfelelően költi el az erre szánt büdzsét. Íme a SB három javaslata, hogy hogyan költsük el jól a pénzünket a Facebookon:

1. Miért fizessünk?

Bár Magyarországon még valószínűleg nem ilyen magas a szponzorált posztok aránya és valószínűleg a cégek is kevésbé tekintenek valódi hirdetési felületként a Facebookra, inkább csak mint kiegészítő lehetőség használják. Ha azonban valódi hirdetési felületként tekintünk rá és figyelemmel kísérjük azt, hogy az itt elköltött pénzek hogyan képesek szolgálni az érdekeinket, akkor jó úton haladunk.

2. Költsünk okosan

Ha meghatároztuk a céljainkat a Facebook-jelenlétünkkel kapcsolatban, kísérletezzük ki, melyek azok a posztok, tartalmak, amelyek a legjobban rezonálnak a közönségünkkel. Ha egy-egy poszt nem működik jól, próbálkozzunk vele másik időpontokban is. Hátha akkor jobban működnek. Ha megvannak azok a posztok és időpontok, amelyek organikusan is jól működnek, akkor érdemes ezeket a posztokat megszponzorálni, hogy azok még potenciális vásárlóhoz jussanak el a céljainknak megfelelően.

3. Használjunk elemzőszoftvereket

Bár a Facebook maga is elérhetővé tesz bizonyos analitikai rendszereket, kipróbálhatunk ingyenes vagy próbaverziókat is. Ilyeneket rendelkezésre bocsájt a Buffer, a Hootsuit és a SocialBakers is. Ezekkel könnyebben tudjuk menedzselni a Facebook-oldalunkat, és jobb kimutatásokat készíthetünk, mint a beépített, Facebook által biztosított rendszerrel.

Ha sikerült kialakítani a megfelelő stratégiát a diagram kiemelt tartományába kerülhetünk. Itt azok a cégek foglalnak helyet, amelyek ugyan használják a cikk szponzorációt és a bejegyzés-kiemelést, azonban ezt főleg azért teszik, hogy növeljék ezen posztok hatékonyságát.