Mi lesz a munkád egy olyan világban, ahol már most automaták intézik ügyeidet és robotok csetelnek helyetted? – tette fel a kérdést a Future Work Festival. A rendezvény keretében a Café PR ügynökség május 17-ei workshopján fiatal szakemberek mondták el, milyen kérdések foglalkoztatták őket pályakezdőként, és hogyan találták meg önmagukat a kommunikációs szakmában. A rendezvényen partnerként közreműködött a Média 2.0.

A legtöbb frissdiplomást utoléri a kétség, hogy sikeres lesz-e majd a munka világában, ráadásul azt sem igazán tudja, merre keresse a sikert. Ezek teljesen normális érzések, de lehet tenni azért, hogy ez a kapunyitási pániknak nevezett bizonytalanság ne csapjon át a rossz értelemben vett, valódi pánikba. A fiatal szakemberek saját tapasztalataikon és sikerprojektjeiken keresztül mutatták meg, hogy azok a fiatalok, akik az úgynevezett kapunyitási pánik közepette még elképzelés nélkül állnak a munkavállalás előtt, hogyan tudnak a kommunikációs területen kiteljesedni.

Szatmári Péter, a Café PR senior ügyfélkapcsolati vezetője szerint szinte születésünktől fogva megkapjuk az utasítást: csináld azt ami boldoggá tesz, csináld azt amit szeretsz, de 24-25 évesen nem mindenki tudja, mi fogja boldoggá tenni. “Nos a tudomány szerint jó eséllyel bármerre indulunk megtalálhatjuk a boldogságot, így érdemes más útmutatás után nézni. Számomra ez a motiváció kérdése. Vagyis, hogy mi az ami inkább motivál: a változatosság, kockázat, izgalom vagy a kiszámíthatóság, tervezhetőség és stabilitás? Mindkét irány érdekes és fontos. Nos, kollégáim ismeretében kijelenthetem a kommunikációs szakmában mindkét típus megtalálja a helyét és számítását” – mondta el a szakember a workshopon.

Császár Zsombor senior ügyfélkapcsolati menedzser úgy gondolja, nem érdemes pánikolni a kapunyitás előtt vagy egy pályaváltás alkalmával, ha valakit a kommunikációs szakma felé húz a szíve.„Projektmenedzsment, sales, íráskészség, asszertivitás, stratégiai gondolkodás és még sorolhatnám. A lényeg, hogy a kommunikációs szakmában olyan készségekre és képességekre tehetünk szert, amelyek egész életünk során elkísérnek majd” – mondta szeretett szakmájáról a szakember.

 

cafezsombor.jpg
Császár Zsombor

 

“Mire felnőtté válunk, jó néhányszor megkérdezik tőlünk, hogy mi leszel, ha nagy leszel? Nem is gondolnánk, mennyire befolyásolja az önazonosításunkat ez később – kell egy szakma, egy foglalkozás, amely egy jelentős részét definiálja a személyiségünknek. De mi van akkor, ha nem csak egy ilyen szakma van?” – tette fel a kérdést Fürész Enikő senior ügyfélkapcsolati menedzser, aki azért választotta ezt a szakmát, mert lehetővé teszi, hogy akár egyszerre sokféle területen dolgozzunk. Ahhoz pedig, hogy valaki igazán jó kommunikációs szakemberré váljon, az kell, hogy legyenek olyan területek, amikben igazán hisz és amit szenvedélyesen tud képviselni – hiszen ezt tudjuk a leghitelesebben továbbadni másoknak.

A Média 2.0 egyik alapítója, Háhner Petra is előadott a műhelyen: elmondta, hogy egy egyetemi hobbiprojektből hogyan válhat állásszerző referencia, illetve a kapcsolati hálók kialakításának fontosságáról is beszélt. “Ha érdekel egy szakma, érdemes keresni a kapcsolatot a területen tevékenykedő szervezetekkel, közösségekkel, mert ezek a kapcsolatok nemcsak pályakezdőként, hanem később is nagyon fontosak” – mondta a szakember. Beszélt még az úgynevezett imposztor-szindrómáról is, amiben sok tehetséges ember szenved. Ők sikereiket a véletleneknek tulajdonítják, nem pedig saját képességeiknek vagy szorgalmuknak. Ennek az elkerüléséhez, nagyon fontos, hogy pontosan ismerjük saját képességeinket, amiben szintén sokat segíthet egy szakmai közösség.

 

acfeprworksop.jpg

Háhner Petra

 

Pályakezdőként tehát és úgy általában is a legfontosabb az önismeret; az, hogy pontosan lássuk, merre is tartunk. A kommunikációs szakmában bárki kiteljesedhet, ha kitartó és megfelelő mennyiségű energiát fektet bele.