Blog
A nyomtatott sajtó haldoklik, de már a podcastnak is leáldozott. A tévé felköltözött az internetre, az internet meg bele a tévébe. Mi jön még? Keressük a válaszokat.
Kríziskommunikáció
Ezekkel a krízisekkel küzdött az ország 2017-ben
Elkészült Magyarország második Krízistérképe; a Veronai tragédia, a BKK hekkerbotránya és a #metoo-kampány a kiemelt esetek között. A nemzetközi minta alapján elvégzett kutatás során hazánk vezető szakemberei a tavalyi év összes nagyobb, magyar vonatkozású válságát -...
Válság a közösségi médián – Fekete Péntek az eMagnál
A Facebook számos előnye mellett, sok veszélyt rejt magában: "nyilvános panaszkönyvként" drasztikusan befolyásolhatja a felhasználók véleményét. Mik egy lehetséges krízis jelei? Milyen módszert érdemes alkalmazni? Egyáltalán fel lehet rá felkészülni? Az eMag Fekete...
Csíki vs. Heineken: mártírmarketing vagy székely huncutság?
Valóban krízisről beszélhetünk a Heineken kontra Csíki sör esetében? Ha igen, akkor ez mégis kinek volt krízis? Miben lódít, mit használ ki a székely sörgyár tulajdonosa, miben hibázott a Heineken Hungária vezérigazgató asszonya? Egyáltalán, mi az a krízistérkép?...
Politikai kommunikáció
Tágul a szakadék a propagandisták és az újságírók között
Néhány hete a Media Hungary konferencián, majd az Origóban is akciózott az idén januárban berobbanó Momentum. A felütést az adta, hogy a frissen párttá alakult mozgalom tagjai ellen folyamatos lejárató kampány folyik a kormányközeli médiumokban. Közben meghasadt a...
Trump, Le Pen, Farage: a populizmus az új mainstream?
Populista-e Donald Trump, Nigel Farage vagy Marine Le Pen, és egyáltalán: mit takar maga a fogalom, ami az elmúlt években egyre gyakrabban bukkant fel a közbeszédben? A populizmus fogalmával kapcsolatban még sok a kétely és a tévhit, de a közhiedelemmel ellentétben...
Breitbart: Amerikában szélsőséges szennylap, nálunk hírügynökség
Az elmúlt hónapokban egyre nagyobb figyelmet kap a hazai sajtóban egy amerikai híroldal, a Breitbart. A portál az Egyesült Államokban a legpártosabb jobboldali orgánumok közé tartozik, többen csak szélsőséges szennylapként említik, nálunk azonban a kormánypárt felé...
Marketing
Mindent a szemnek: a vizuális marketing térnyerése
A Föld lakossága összesen több mint 1 milliárd órát tölt naponta Youtube videók nézésével. A Cisco becslése szerint pedig 2020-ra a teljes internetforgalom 80%-a videó lesz, és ebből az egyre népszerűbb élő videók is jelentősen kiveszik majd a részüket. Miért ennyivel...
A digitális világ gyermekeinek már nincsenek kedvenc meséi
Helyette vannak kedvenc YouTube csatornái, de mitől váltak ezek a hétről-hétre új témákat feldolgozó fiatalok véleményvezérekké, márkává, influencerré? Vannak-e veszélyei az újfajta nyilvánosságnak? Korunk gyermekei már rajtuk nőnek fel, és ezek az egyszemélyes...
Túlélni a hazai sajtópiacon: médiagazdasági gyorstalpaló a 444-től
A hírmédiában csökken a szakmai alapú érvényesülés, ugyanis szakadék tátong az állami támogatást élvező és nélkülöző médiumok között. Utóbbiaknál komplex üzleti modellre van szükség, hogy pénzügyileg is sikeres legyen működésük, és fent tudjanak maradni. De milyen...
Employer branding
6 +1 tipp a legjobb munkaerő levadászásához
Az igazán jó képességű és motivált szakemberek szárnyakat adnak a cégnek. De hogy lehet őket megtalálni és megtartani? Egyre többet beszélnek vezetői körökben a tehetségek hiányáról, és arról, hogy most már a cégeknek is versenyezniük kell a legjobbakért....
Ne álmodjon profitról, ha nincs kéztörlő a mosdóban
Vajon figyelnek a magyarországi cégvezetők arra, hogy emberközeli, élhető munkakörnyezetet alakítsanak ki? Kíváncsiak a felmerülő munkavállalói igényekre, vagy minden meetingen csak a célszámok röpködnek a flipchartokon? Kinek jelezzük, ha elviselhetetlenné vált...
Nem mindegy, hogy mit gondol rólad a volt alkalmazottad
Amikor egy világhíres kiadó, jelen esetben a John Wiley & Sons, Inc. és az egyik legnépszerűbb amerikai honlap a munkavállalók körében, a Glassdoor.com egymásra talál, akkor mindenképpen egy izgalmas és előremutató kezdeményezés jöhet létre. A For Dummies névvel...
Public relations
A legjobb művésznek is kell a tudatos kommunikáció
Hiba azt gondolni, hogy a művészetnek nem kell közönségkapcsolatokat ápolni. Egy ihletett alkotónak ugyan mindig van hely a társadalom szívében, de nem biztos, hogy a művész tudja, merre is van a célközönsége. A legigényesebb alkotások is elsikkadnak, ha nem találják...
A jó sajtóközlemény eszközei
A sajtóközlemények döntő többsége olvasás nélkül a szemetesben landol. Összegyűjtöttünk pár szabályt, amelyekkel hatékonyabbá, pontosabbá, összességében figyelemfelkeltővé tehető egy közlemény, hogy legyen valaki, aki el is olvassa. Nap mint nap több száz...
Legyünk hálásak a panaszkodóknak
Az ügyfélpanasz ajándék – így foglalható össze legtömörebben Vas Dóra új könyve, amely a public relations egy itthon enyhén elhanyagolt, de annál fontosabb területét, az ügyfélpanaszok kezelését vizsgálja. A Királyok vagy zsarnokok - Ügyfélpanasz 2.0 laza, talán...