Valószínűleg a magyar netezőknek nem nagyon jelenik meg a fenti reklám, hacsak nem angolul használják a videómegosztót. Az elkeserítő magyar és nemzetközi próbálkozások után végre egy olyan megoldás, amit, ha csak egyszer is, de végignéztem.

Az eddig látott filmektől eltérően a Turkish Airlines megoldása már az első pillanatban magára vonja a figyelmet, de nem azzal, hogy rettentően idgesítő vagy hangos: a régi módszerhez nyúlnak, sztárokat vetnek be. Ezt is el lehetett volna rontani, de valahogy sikerült a jó izlés keretein belül maradni. Kobe Bryant és Leo Messi a kisgyerekkel, megtűzdelve a játékos történettel, úgy tűnik, tényleg működik: a videó szavazása bőven a zöldbe tart, a hozzászólások pedig szintén pozitívak.

A Youtube elkészítette 2012 legnézettebb reklámjainak listáját. Sajnos csak az amerikai tartalmak fértek bele, ezért nincs ott a török légitársaság a maga 67 milliós nézettségével. Helyette a Nike vezet 21 millió letöltéssel. Az egész listát a nagy márkák uralják, ami nem túl meglepő: valószínűleg semmivel sem olcsóbb leforgatni egy Youtube-ra való reklámot egy tévéreklámnál, és talán a megjelenés költsége sem sokkal alacsonyabb azonos elérésnél. Érdemes végigkattintgatni, vannak közöttük jó darabok.