A Poynter.org értesülései szerint a Washington Post bloggert keres Style nevű életmód rovatához. Ebben még nincs semmi meglepő, manapság a nagy újságok mind rendelkeznek saját blogokkal, azokat meg nyilván írja valaki, és nem mindig az újságíró.

Sokkal érdekesebb, milyen elvárásoknak kell megfelelnie a leendő alkalmazottnak:

A bloggernek fel kell ismernie a trendeket, ki kell választania az internet zajából a lényeget, majd kontextusba és perspektivába kell helyeznie a Washingot olvasóinak. Elvárásunk legalább egy tucat tartalom naponta, tudva, hogy egy jó mondat egyenlő lehet egy jó bejegyzéssel.

Mindehhez még megjegyzik, hogy a munkához korai kelésre van szükség, és néha éjszakába nyúló tudósításokra.

Vajon rabszolga-e a blogger? Kevesebbet ér, mint egy átlagos újságíró? Az biztos, hogy a WP által megszabott feltételek nem teljesen normálisak. Ráadásul azzal is vitatkoznék, hogy egy jó mondat felér egy jó bejegyzéssel. (Majd néha kipróbáljuk.) Elég nagy bravúr valamiből kiemelni a lényeget, majd kontextusba helyezni egyetlen mondatban. Talán úgy értették, infografikával megtoldva…

Itthon nincs hasonló intézmény, külföldön viszont viszonylag elterjedt a gyorsan, sokat, szinte mindegy mit hozzáállás, erre épít hullámzó sikerű médiumot a Huffington Post vagy éppen a Gwaker. Ettől függetlenül meglepő, hogy amikor egy nagy múlttal rendelkező, teljesen más szemlélettel dolgozó lap ilyen irányba indul el. A tartalom-összedobálásé lenne a jövő? Ez sem valószínű, ha mindenki átvált ilyen üzemmódra, nem lesz honnan átvenni.