A 21. század embere az élet minden területén új lehetőségekkel szembesül, ha problémát kell megoldania – hála a fejlődő technikának. Íme egy éppen aktuális, felkapott példa: a gyereknevelés. Az Apple új „Parenthood”, azaz „Szülőség” címet viselő iPhone reklámja idilli képet fest a szülő, gyerek és az iPhone háromszögről, míg egy thai telefonszolgáltató, a DTAC a másik oldalt képviseli. Az ő ellen-kampányuk arra buzdít, hogy dobjuk el a nyamvadt telefonunkat és vegyük már észre, hogy a gyereknek ránk, nem pedig a kütyükre van szüksége. A mini kampányfilm jelszava: „a technika sosem fogja tudni helyettesíteni a szeretetet”. A konklúziót pedig mindenki levonhatja magának.

Az Apple által felkért reklámügynökségek mindig tudják, hogy miként lehet nagyot ütni egy-egy kisfilmmel, amiben az éppen eladni kívánt eszköz képességeit  szórakoztató és megható sztorikba szőve mutatják be. Az iPhone 5s legújabb reklámja is erről tanúskodik: a cég ezúttal egy sokakat éritő témán, a szülőségen keresztül szólítja meg a nagyközönséget. Az egyperces reklámfilm minden egyes jelenete olyan hétköznapi helyzeteket mutat be, ahol a szülők iPhone-juk segítségével boldog pillanatokat okozhatnak a csemetéknek. A MyTeeth alkalmazással öröm a közös fogmosás, a Pet Manager Próval minden elveszett kutya megkerül, de egy egyszerű zseblámpa funkció is a hasznunkra válhat, ha éppen altatáskor szörnyeket akarunk elűzni az ágy alól.

A gyakorlatban azonban sajnos nem mindig ilyen idilli a helyzet, mint az új
iPhone reklámban: sokszor a szülők átesnek a ló túloldalára és a kütyüket már
nem segítségként, hanem babysitter-helyettesítőként használják: Sír a gyerek?
Unatkozik? Rögtön kap egy okostelefont a kezébe, az majd úgyis leköti.Shaireen Selemat, nevelés-szakértő szerint az elektronikus eszközök
használatát igenis korlátozni kellene, hiszen csak a valódi kapcsolatok, a
szülő és gyermeke közötti erősödő kötelék fejleszti a csemeték szociális
képességeit. A modern technika egy olyan platformot biztosít a gyerekeknek,
ahol a valóságtól elszakadva egy új, színes, szórakoztató világban találják
magukat. Ez így szép és jó, de sajnos nem életszagú. Egy brit kutatás szerint minden ötödik szülő elfelejtette, hogyan is kell játszani gyermekével, hiszen a modern technikának hála valódi játékra már nincs is szükség.

Miután az új Apple reklám terjedni kezdett az interneten, egy thai telefonszolgáltató cég, a DTAC rukkolt elő egy ellenvideóval. Ezen a kisfilmen keresztül azt az üzenetet próbálják eljuttatni felénk, hogy vannak olyan esetek, amikor egyszerűen csak elő kellene vennünk emberi oldalunkat ahelyett, hogy a különböző technikai eszközökkel próbálkoznánk. Itt lenne az ideje a valódi kapcsolatokra helyezni a hangsúlyt, az okostelefonokat pedig okosan, mértékkel használni.

Média 2.0 Meetup

A kommunikációszakosok sokszor nem tudják, mire lesz jó, amit tanulnak. A szakma egyelőre nem igazán segít a választásban egyetem után. Mi szeretnénk. Találkozó kommunikációszakosoknak, pr-osoknak, médiásoknak, marketingeseknek, egyetemistáknak, szakmabelieknek és érdeklődőknek. Egy sör mellett.

Meghívott előadók: 

Varga Attila (Sixx), az Index újságírója, blogger  
Hogyan zabolázzuk meg Közbiztonság Szilárdot, avagy a trollnyelv rejtélyei 

Tanács János, a BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszékének oktatója 
A Challenger-katasztrófa konfliktuskezelési tanulságai 

Időpont: 2014. szeptember 16. 18:30

A helyszín: Ötkert, 1051 Budapest, Zrínyi u. 4, 

Lájkold a Facebookon, hogy ne maradj le!

 Itt vagyunk a Meetup.com-on.