Két napja debütált a CBA Facebook-oldalán a magyar áruházlánc új imázsvideója Kasszás Erzsi főszereplésével, aki énekel, táncol és imádja kiszolgálni a vásárlókat. A megosztó videó bejárta a magyar internet minden bugyrát, de az még nem derült ki, miért épp ezzel rukkolt elő a konzervatívnak tartott üzletlánc. Ki ihlette Kasszás Erzsi karakterét, és találkozhatunk-e még vele a jövőben? Mindent megkérdeztünk a CBA kommunikációs vezetőitől.

Kasszás Erzsi bemutatkozó videóját a CBA Facebook-oldalon 2 nap alatt több mint 500 ezren látták, több mint 155 megosztást produkált, és közel 1000 komment érkezett rá. A videó kapott hideget és meleget is, de főleg szörnyülködő kritikákat. A magyar sajtóban a reklámfilmet nevezték agyzsibbasztónak, pusztítónak, brutálisnaktotális beégésnek, és azzal is megvádolták, hogy tönkreteszi az üzlet imidzsét. Kasszás Erzsi nem hagyta szó nélkül a kötekedő kommenteket, és csütörtök este jött a még ellentmondásosabb megítélésű válaszvideó, amelyben személyesen válaszol a hozzászólásokra. Felmerül ezek után a kérdés, hogy mi volt ezzel az egésszel CBA a célja.

De mijjjért?

„És mosolyogsz már, mindenki vidám, ez az én filozófiám” – énekli Kasszás Erzsi a CBA új imázsfilmjében, aminek megnézése után nehéz szavakat találni. A legtöbb ember fejében ott motoszkál a kérdés, amitől a hasonlóan – de más okokból – irritáló Fluimucil-videó óta hidegrázást kap a legtöbb reklámfogyasztó. Amint azt Dárdai Adrienntől, a CBA marketingvezetőjétől megtudtuk, közel egy évi kutatás előzte meg a CBA új, több részes, gegekre épülő sorozatát, amelynek célja, hogy az üzletlánc közelebb hozza a márkát az emberekhez. A Nielsen és a Synetiq elemzései alapján pozícionálta újra a vállalat a márkát, vagyis a koncepció kitalálását komoly piackutatói munka előzte meg.

Ki az a Kasszás Erzsi?

Kasszás Erzsi karakterét – aki a régi telenovellák szereplőit idézi – Lenke néni a Szomszédokból és Ursula a Doktor Bubóból ihlette. Az alapkoncepció, hogy Erzsibe lépten nyomon belebotlanak a vásárlók az üzletekben, hiszen mindenről tud, mindent lát, és persze mindenben segít is nekik. A karaktert megformáló Balázs Andrea – a Karinthy Színház színésznője – egyébként aktívan részt vett a karakter megformálásában és a rövid gegek kitalálásában – tájékoztatta a CBA a Média 2.0-t.

 

kasszas.jpg

Folytatás következik

A válaszvideó újabb lökést adott Kasszás Erzsinek: egy nap alatt 300 ezren látták, több mint 700-an osztották meg, és 500 hozzászólás érkezett a csütörtökön közzétett videóra. A válasz meglepő gyorsasággal jelent meg, ezért is nyilvánvaló, hogy előre átgondolt, jól megtervezett kampányról van szó. Ezt a kommunikációs igazgatóság is megerősítette azzal a kiegészítéssel, hogy a sorozatból több, mint 12 rész elkészült és hamarosan folytatódik. Az Index ironikusan megjegyezte, hogy a folytatásban biztosan bemutatkozik majd Kasszás Tibi, Árufeltöltő Áron, Biztonságiőr Béla és Pénztáros Lőrinc is. Hát… meglátjuk. Az mindenesetre biztos, hogy a videók elkészítésében közreműködő ügynökség az Umbrella, a médiatervező cég pedig a Panmédia.