Kiküldted a meghívókat, megrendelted a vacsorát, egyeztettél a pappal, megvannak a gyűrűk, felkérted a tanút, kerítettél vőfélyt, és már a ruha is kész. Ha azt hiszed, hogy ezzel mindent kihúztál a teendők listájáról, akkor nagyon tévedsz. Ha igazán modern esküvőt szeretnél, akkor egy közösségimédia-szakemberre is szükséged lesz. Legalábbis a New York-i W Hotels szerint.

A New York-i W Hotels egyedülálló ajánlattal csalogatja vendégeit: közösségi média-szakembert kínál azoknak, akik a hotelláncnál ünneplik nászukat. A szolgáltatás díja pedig: 3000 dollár, ami közel 700 ezer forintnak felel meg.

„Noooormális, Margit ???!!!”

Amit ígérnek: 3000 dollárért a gagyi szelfik helyett egy szakértő élőben végigtweeteli az esküvőtök minden percét. Félreértés ne essék: nem profi fotósról van szó, aki szép képekben, videókban, posztokban megörökíti a meghatározó pillanatokat. Médiaszakértőről beszélünk, aki ugyan jóformán válogatás nélkül közepesen gagyi telefonos képekkel közvetíti a nagy napot, viszont garantáltan egyetlen pillanatot sem hagy a feledés homályába veszni. Sőt, az ár tartalmaz egy álomnászút összeállítást is Pinterest-tartalmakból, hogy az ifjú pár kellő inspirációt kapjon a tervezéshez.

social-media-wedding.jpg

Itt és most

A konditermes bejegyzések óta tudjuk, hogy amiről nem posztolsz, az meg sem történt. Ez lehet igaz az esküvőkre is. De miért nem ér rá a felbérelt profi fotós képeit posztolni holnap?

A közösségi média másfajta jelenlétet alakított ki. Az itt zajló kommunikáció sajátossága, hogy bármikor, bárhol bekapcsolódhatunk és átléphetünk egy másik valóságba. Legyen az családi ebéd vagy tanóra, megjön az értesítés és egy pillanat alatt tudunk váltani az egyik közösségből a másikba. Ezt a másik dimenziót is valósként éljük meg, és egyszerre szeretnénk jelen lenni itt és ezen kívül is és ismerőseink tudatára juttatni, éppen hogy vagyunk/mit csinálunk. Ezért nem várunk holnapig; tudja meg mindenki, hogy nekem pont most esküvőm van és mindenki nagyon jól szórakozik.

wedding-selfie.jpg

Igénybe veszi ezt bárki is?

Igen, elég nevetségesen hangzik a dolog, mégsem annyira elrugaszkodott az elképzelés, mint amennyire elsőre annak tűnik. 3000 dollárt ugyan nem valószínű, hogy sokan kiadnának ezért, de az esküvős live-tweet már most is jelen van. Igaz, a haverok posztolnak, nem a szakember, és kevésbé rendezett formában, de az elv tulajdonképpen ugyanaz: posztoljunk azonnal, tudja mindenki, hogy épp baromi jól érezzük magunkat a haverunk/barátnőnk esküvőjén, nagyon csinosak vagyunk, és még a kaják is jól néznek ki.

Egyelőre nem tudni senkiről, aki felbérelte a W Hotels média-szakemberét, de egy barátibb ár mellett már nem is tűnik annyira távolinak az elterjedése. Videóst ma is sokan bérelnek az esküvőjükre, miért ne válthatná fel az ő helyüket a média-szakértő? Ráadásul ő több fronton is jelen van: nemcsak videót, de képeket, szövegeket is rögzíthet az eseményről, ezáltal hitelesebben megragadja a hangulatot, és mindezt azonnal közzé is teszi.

Az ötlet mindenesetre nagy felháborodást váltott ki, de a New York-iak úgy gondolják, hogy annak igenis van létjogosultsága. Kit tudja…végül is, Jules Verne-t is hülyének nézték, amikor először elektromosságról meg tengeralattjáróról beszélt.

Fotó 1 2