Közeleg a felvételi jelentkezési határidő, a végzős középiskolások egy része pedig még mindig azon rágódik, hogy mihez kezdjen. Őket vette célba a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem kommunikáció és médiatudomány szaka, amely nagyjából két hete BME KomMédia néven önálló márkaként élAz új honlap mellett Facebook-oldal és Instagram-profil is indult, illetve kampányolás a középiskolákban és a város különböző pontjain. A BME KomMédia az ország első kommunikáció szakja, amely azzal próbál jelentkezőket csábítani, hogy megmutatja, ért ahhoz, amit tanít.

Új honlap, új arculat

“Szia! Még nem tudod, mihez kezdj?” – szólítja meg a kommunikáció és médiatudomány iránt érdeklődőket új arculatával a BME képzésének pár hete indult honlapja. A megjelenés időzítése nem véletlen: az új honlap alapját képezi a szak felvételi kampányának, amely a február 15-ei jelentkezési határidőig minél több továbbtanulni vágyót igyekszik meggyőzni a BME KomMédia alap- illetve mesterképzéséről, az azt követő időszakban pedig arról, hogy az a felállított sorrend első helyén szerepeljen.

195669.jpg

Az új honlap személyes és a célcsoportra szabott hangvételben szól az érdeklődőkhöz. Letisztultsága és átlátható szerkezete felhasználóbaráttá teszi a felületet: az ember szinte úgy érzi, megfogják a kezét, és szépen végigvezetik a képzés adta lehetőségeken. Megismerhetünk néhány kurzust, oktatót és a szakmában sikeresen elhelyezkedett, végzett hallgatót is. Akinek pedig mindez elnyerte a tetszését, egyetlen kattintással a felvi.hu-n landolhat.

Az oldal további erőssége az igényes fényképanyag, amely szintén fokozza a barátságos hangulatot. Habár információkban nem bővelkedik a felület, az ötletgazda, Tófalvy Tamás − a tanszék egyetemi adjunktusa − szerint nem is ez volt az elsődleges cél, hanem hogy az oldal megfogja a látogatókat. A BME KomMédia szerint érdemes szembe menni a megszokottal, azaz a vázlatos, sablonos és kissé rideg tanszéki honlapok megoldásaival.

Kommunikációképzés a Műegyetemen?

A kampány a weboldalon kívül további online, illetve offline elemekkel egészül ki, mint a Facebook-oldal és az Instagram-profil, a gimnáziumokban és szórakozóhelyeken kihelyezett plakátok, szórólapok és matricák. Emellett néhány középiskolában a képzés jelenlegi hallgatói előadásokat tartanak a végzős diákoknak, arról, hogy miért érdemes a BME KomMédiát választani. Az új arculatból a frappáns logó sem maradt el, ami szintén fontos része a kampánynak: a spárgával összekötött konzervdobozokból készült konzervtelefonokat a város bizonyos pontjain “élőben” is láthatjuk.

10406747_1401893740110632_4131078474288667889_n.jpg

De miért volt minderre szükség? Tófalvy szerint rengetegen nem is tudnak arról, hogy a Műegyetemen van kommunikációs képzés, és ezen sürgősen változtatni szeretnének. Ráadásul kissé bonyolult a képzés háttere, mert nemcsak az intézmény Szociológia és Kommunikáció, hanem a Filozófia és Tudománytörténet Tanszéke is ad oktatókat, ami nehezíti a képzés letisztult kommunikációját. Ezért tűzték ki célul, hogy kiemelik és önálló márkaként pozicionálják a szakot.

Kép 1 2