Egy átlagos magyar naponta 86 percet facebookozik, amit csak a nők és az alacsony végzettségűek múlnak felül. Ők gyakran lefekvés előtt is lecsekkolják a legújabb bejegyzéseket, de feltételezhetően ébredéskor is – derült ki a a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülte (MTE) és az NRC kutatásából. A kutatás szerint a leghitelesebbnek gondolt magyar oldalak közé sorolható az Index és Tibi atya Facebook-oldala is.

Elkészült a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülte (MTE) és az NRC kutatása, melynek eredménye megmutatja, hogy hogyan használjuk napi szinten a Facebookot. Például az aktív böngészéssel töltött idő, napi 86 perc, ami hétvégén picit több, hétköznap pedig kevesebb is lehet. A legtöbben várakozás vagy utazás közben unaloműzésként használjuk a Facebookot, és ha már várakozás, akkor ebből azt is tudjuk, hogy főképp okostelefonról jelentkezünk be.

fb_2.jpg

Forrás: ictwatch.com

A legnépszerűbb oldalak

A facebookozók nem csak ismerőseik, vagy egyéb, kifejezetten az oldalra szerkesztett tartalmakat fogyasztanak a hírfolyam görgetésekor: kétharmaduk követ valamilyen internetes portált, blogot. A felhasználók több mint fele olyan Facebookra specializálódott oldalakat lájkol, melyek szórakoztatóak, hírközlőek, vagy akár recepteket osztanak meg.

Tibi atya oldalának népszerűsége messzemenően túllépi a többi követett oldalét, utána következik a Receptneked.hu, a Trollfoci és az I love Magyarország. A leghitelesebbnek ítélt oldalak között az első az Index (18% szerint), de a receptneked.hu és Tibi atya is a leghitelesebbek közé tartozik (12, illetve 10 százalékkal). Érdekesség, hogy a követett oldalak közül a nők többet gondolnak hitelesnek, mint a férfiak.

facebbok_adat.jpg

/Kép forrása: Mte.hu- kutatás /

Egy nap sem marad ki Facebook nélkül

Amint kiderült, az aktív felhasználók köréből csak 8 százalék az, aki heti egy napot átvészelt már Facebook-használat nélkül. A szokásokat, a felhasználói intenzitást és a fogyasztott tartalmak széleskörűségét, jól meghatározza az oldalon eltöltött idő. Ez alapján három fogyasztói típus különböztethető meg: heavy, medium és light. A heavy, ahogy neve is mutatja az intenzív felhasználói kör, ahol felülprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak. Míg a light csapatába főképp férfiak, felsőfokú végzettségűek, illetve a harmincasok tartoznak.