A legtöbb frissdiplomást utoléri a kétség, hogy sikeres lesz-e majd a munka világában, ráadásul azt sem igazán tudja, merre keresse a sikert. Ezek teljesen normális érzések, de lehet tenni azért, hogy ez a kapunyitási pániknak nevezett bizonytalanság ne csapjon át a rossz értelemben vett, valódi pánikba. Hogyan? Erről lesz szó a Café PR ügynökség május 17-ei workshopján, ahol fiatal szakemberek mondják el, milyen kérdések foglalkoztatták őket pályakezdőként, és hogyan találták meg önmagukat a kommunikációs szakmában. A rendezvényen partnerként közreműködik a Média 2.0.

A kapunyitási pánik nevű jelenség általában közvetlenül az egyetemi évek után jelentkezik, amikor a fiatal diplomásoknak helyt kell állniuk a munka világában, de félnek a jövőtől, bizonytalanok, és elégedetlenek önmagukkal. Ebben az időszakban mind arra kíváncsiak, hogy hogyan találják meg álmaik állását, és hogyan válnak (vagy válhatnak-e valaha) elég jóvá ahhoz, hogy azt betöltsék.

A kommunikációs szakma iránt érdeklődőket különösen érinti ez a probléma, hiszen ez az iparág szerteágazó területeket fed le: újságírás, tévé, rádió, pr, marketing, reklám, és ez még csak a felszín. Ráadásul a 21. században folyamatosan alakulnak ezek a hivatások, ahogy a területeken dolgozó szakemberekkel szemben támasztott elvárások is. Tényleg nem könnyű így eldönteni, hogy merre is induljon az ember.

dream-job-3.png

Az egész szakmai útkeresést nagyban megkönnyíti, ha az ember előtt vannak példák, akiknek köszönhetően rájön, hogy mások is jártak ugyanabban a cipőben, de átlendültek a kezdeti nehézségeken. A kérdés persze, hogy hogyan csinálták. Erről szervez workshopot a Café PR, Magyarország egyik vezető pr-ügynöksége a Média 2.0 közreműködésével.

Az eseményen fiatal szakemberek mesélnek arról, hogy milyen kérdések-kétségek foglalkoztatták őket pályakezdőként, és hogyan találták meg önmagukat a kommunikációs szakmában. Az előadók:

  • Szatmári Péter, a Café PR senior ügyfélkapcsolati vezetője
  • Császár Zsombor, a Café PR senior ügyfélkapcsolati menedzsere
  • Fürész Enikő, a Café PR senior ügyfélkapcsolati menedzsere
  • Háhner Petra, a Média 2.0 társalapítója, a Portfolio újságírója

 

A workshopon kiderül, hogy milyen nehézségek és lehetőségek várnak a jövő kommunikációs szakembereire, a résztvevők érveket és ellenérveket hallhatnak a kommunikáció, mint szakma hasznosságáról, kihívásairól. Mindezt olyan kampányok és kommunikációs sikertörténetek bemutatásán keresztül, amelyekkel társadalmi szemléletet formált a Café PR, illetve egy olyan esettanulmányon, mint a Média 2.0 története.

Azokat a fiatalokat várják a rendezvényre, akik pályakezdés előtt állnak, és a kommunikációs pályán gondolkodnak – attól függetlenül, hogy milyen tanulmányokat végeztek.

További információk a Facebook-eseménynél találhatók. Az itt bejelölt visszaigazolás nem egyenlő a jegyvásárlással. A jegy 500 forintba kerül, és itt vásárolható meg.

A workshop a május 17. és 19. között megrendezett Future Work Festival keretein belül valósul meg.