A Telegraphot felemésztette a korrupció

Peter Oborne a Telegraph egykori újságírója az OpenDemocracynak írt cikkében írja le a nagy presztízsű angol lap korrumpálódásának történetét. A végkifejletnél azonban sokkal érdekesebb az a folyamat, ahogyan a hírlap idáig eljutott, a kiváltó okok nagy része ugyanis itt bujkál a hazai piaci viszonyok között is. Sőt, világszintű tendenciáról van szó.

A Telegraphot még 1855-ben alapította Arthur B. Sleight, több tulajdonosváltás jött, liberális lapból konzervatív lett, a népszerűsége is folyamatosan nőtt. 1939-ben már 737 ezer lepedő formátumú példányt hajtogathattak az olvasók, 2009-ben pedig, éppen a kiugrott újságíró, Peter Oborne csatlakozása előtt ők robbantották ki azt a világszintű botrányt, ami a brit képviselőház költségtérítéseivel állt kapcsolatban és világszerte éles vitákhoz vezetett.  Oborne legendás közegbe lépett, ahol joggal számíthatott rá, hogy sokat tanulhat az oknyomozó újságírásról és saját áldozatos munkájával is szolgálhatja a közérdeket. Törekvéseit azonban váratlan fordulat szakította meg.

(more…)