A BuzzFeed sikere az utóbbi időszakban olyannyira töretlen, hogy továbbra is szoros versenyben áll a Huffington Posttal, mely szintén Jonah Peretti nevéhez kötődik. Az egyik legtrendibb oldal, mely rávilágít az alacsony hölgyek mindennapos problémáira vagy éppen az amerikaiak reakcióira, amint britek által közkedvelt rágcsálnivalókat kóstolgatnak. Szórakoztató tartalmaival és oknyomozásaival meghódított több mint tíz országot. A népszerű online tartalmakat gyártó portál Japánban is saját szerkesztőséget indít. Na de mi áll a siker mögött?

A közösségi híreket és szórakoztató tartalmakat gyártó BuzzFeed 2006-ban jött létre, Jonah Peretti, John Johnson és Ken Lerer alapítóknak köszönhetően. Akkoriban kísérleti laborként indult, mely a közösségi médiában vírusként terjedő tartalmak feltérképezését és létrehozását tűzte ki célul. Jelenleg tíz országra terjed ki – USA, Egyesült Királyság, Ausztrália, Brazília, Kanada, Németország, Spanyolország, Franciaország, India és Mexikó. Az oldal hamarosan Japánban is bontogatja szárnyait az ország egyik legnépszerűbb portáljának segítségével, a Yahoo Japannal.

buzzfeedjonahperetti-recode_net.jpg

Jonah Peretti, a BuzzFeed egyik alapítója. Forrás: recode.net 

2011-ben  Ben Smith politikai tudósító és blogger is csatlakozott a BuzzFeed csapatához. Innentől kezdve a közzé tett tartalmak hosszabbodtak, komoly oknyomozásokra is kiterjednek, mint például a brit Lycamobile telefonszolgáltató alkalmazottai által folytatott pénzmosás részleteinek feltárása. Egy 2013-ban készített felmérés kimutatta, hogy a BuzzFeed UK tartalmait jóval nagyobb arányban osztották meg a közösségi médiában, mint az újságokét.

Kétszázezer látogató havonta

Bár többször plagizálás gyanújába keveredett, havonta mégis több mint kétszázezer egyedi látogató böngészi a BuzzFeed honlapján található híreket, szórakoztató rövid tartalmakat, quizeket vagy longformokat. A longform műfaja néhány éve vállt népszerűvé a BuzzFeednek és a New York Timesnak köszönhetően, terjedelme pedig a hagyományos cikktől egy novella hosszáig terjedhet. A Youtube-on több millióan követik színes csatornakínálatukat, melyek fedik a modern élet legtöbb aspektusát. Ezek lehetnek saját készítésű sorozatok (BuzzFeed Video), érdekes, szórakoztató, inspiráló videók (BuzzFeed Yellow), rövid összeállítások, melyekkel a nézők többsége azonosulni tud (BuzzFeed Violet), „falatnyi tudás” amely elősegítheti a körülvevő világ megismerését (BuzzFeed Blue), hírek, dokumentumfilmek (BuzzFeed Central), és pop kultúrához kapcsolódó tartalmak (BuzzFeed Pop). Ha meg már a szórakoztatásnál tartunk meg kell említenünk a teljes hosszúságú közönségfilmeket gyártó BuzzFeed Motion Pictures-ről, mely 2014 augusztusi promója után számos sikerfilmet dobott piacra.

 

A siker kulcsa

A BuzzFeed natív hírdetések által népszerűsít. Az ilyen reklámanyagot általában az a szerkesztőcsapat állítja elő amely a megjelenési felület tartalmát is, vagy legalább a közreműködésükkel készül annak érdekében, hogy jobban beleilleszkedjen az adott történetbe. Gyakran előforduló jelenség, hogy egy néhány perces látogatás a BuzzFeed oldalán akár több órásra is elhúzódik, mivel a natív hirdetéseknek köszönhetően egyik érdekes videó után a másikra téved az érdeklődő.

2013-2014 közt több hónapig toppon volt a NewsWhip közösségi médiában terjedő történetek követésével és elővetítésével foglalkozó vállalat a „Facebook kiadók” ranglistáján.

buzzfeed.jpg

Forrás: BuzzFeed.com

Lars Eidnes norvég fejlesztő és blogger különös projektbe kezdett. Fejlesztés alatt áll Eidnes egy programja, mely a BuzzFeedhez hasonló kattintásra csábító címeket generál, ez által csalogatná kamuoldalra a kíváncsiskodókat. A projekttel kapcsolatos legfrissebb információk blogján érhetők el. A hangzatos címek általi “lépre csalást” a közösségi média által terjedő számítógépes vírusok és hekkerek is előszeretettel használják. Csak óvatosan a kattintásokkal!