Breitbart: Amerikában szélsőséges szennylap, nálunk hírügynökség

Breitbart: Amerikában szélsőséges szennylap, nálunk hírügynökség

Az elmúlt hónapokban egyre nagyobb figyelmet kap a hazai sajtóban egy amerikai híroldal, a Breitbart. A portál az Egyesült Államokban a legpártosabb jobboldali orgánumok közé tartozik, többen csak szélsőséges szennylapként említik, nálunk azonban a kormánypárt felé hajló média hivatkozott már rá nagy hatású portálként és hírügynökségként is. A hazai lapok akkor kezdtek többet foglalkozni vele, amikor 2016 augusztusában Donald Trump kampányvezetőnek nevezte ki Stephen Bannont, a lap vezetőjét, akit megválasztása után főtanácsadójává tett. Tulajdonképpen mi is a Breitbart? Miért vált most fontossá erről beszélni Magyarországon, azon kívül, hogy hamarosan elindulhat a híroldal magyar verziója?

(tovább…)

György Bence, az Origo új főszerkesztője sem tudott az MNB-s pénzekről

Kemény kérdéseket kapott a leginkább újságírókból álló közönségtől György Bence, az Origo főszerkesztője, aki egyben a Matolcsy-féle alapítványoktól rengeteg pénzt kapó és emiatt a napokban botrányba keveredő New Wave Media tartalomért felelős igazgatója is. Szerinte hazudik az a hírigazgató, aki azt mondja, nincs rajta politikai nyomás. Arról is beszélt, hogy milyen tervei és elvárásai vannak az Origo jövőjével kapcsolatban.

(tovább…)

Már több mint egy tucat szakember lépett le a habonyizálódó TV2-ből

Hullanak az emberek Andy Vajna tévéjének új hírigazgatója körül, a Tényeknél beütött a kender és a szakma Mariana-árkát ostromolja, Dirk Gerkens pedig látványosan háttérbe szorult. Az Origo új kormányközeli tulajdonosa a kivárás után nekiesik az átalakításnak, de fél szemmel már a Figyelőre figyel. Ezenkívül egy ifjabb Simicska színre lépése és a színész Gesztesi Károly fiával erősítő ATV is szerepel az aktuális médiapiaci összefoglalónkban.

(tovább…)

A magyar médiapiac rosszabb, mint egy óvoda

Legutóbbi összefoglalónkban szürreálisnak neveztük az azelőtti hónapok magyar médiapiaci történéseit. Akkor még nem sejtettük, hogy mi következik 2015 utolsó hónapjaiban. Például hogy két nap alatt ketten vásárolják meg az ország egyik legnagyobb tévécsatornáját, vagy hogy Habony Árpád elindítja a 444.hu állami változatát. Úgy tűnik, hogy minden valamire való politikai szereplőnek kell egy médium, miközben pont úgy, mint az óvodában, gyerekes harcok dúlnak: nap mint nap új barátságok szövődnek és új ellentétek éleződnek ki.

(tovább…)

Hivatalos: a Telekom a Vs.hu-nak adta el az Origót

A Magyar Telekom megszabadult az Origótól, hogy végre teljes mértékben a távközlésre koncentrálhasson. Az új tulajdonos a VS.hu, ami ugyan nem váratlan, de annál eget rengetőbb médiapiaci fordulat lehet. A Telekom a héten mással is a sajtófigyelem középpontjába került: megvált Ákostól is, hogy kiálljon a női egyenjogúság mellett. Hogy függ össze a két történés, és mit mond mindez az ország egyik legnagyobb multijáról?

(tovább…)

Brutális mozgás a magyar médiapiacon

Tavaly november végén készítettük utolsó összefoglalónkat a magyarországi médiapiac változásairól. A rendkívül mozgalmas félév további érdekes fordulatokat sejtetett a következő hónapokra is, de azért azokra az izgalmakra, amik tavaly decembertől értek minket, senki nem számított. Felbolydult a jobboldali sajtó, felrobbant a gecigránát, mozgolódik a Tv2, megússza az RTL Klub, megszűnt a Napló, jött Baló György, és elindult a Direkt36.

(tovább…)